torsdag 4 februari 2010

Från skatter till något som växer

Så har vi gått från skatter till något som växer - två etapper till är avklarade för lag 1. Klicka på bilderna för att se hela stafettinläggen.

Den som letat skatter är Inger som fick tema Skatt skickat till sig av Lisa, och hon visar upp ordet skatt i flera olika bemärkelser.

- Först tänkte jag på en skatt på havets botten. Penningar och andra värdefulla ting. Eller varför inte en snäcka från en fjärran strand. Att leta vackra snäckor är en sorts skattjakt som jag gillar. Mycket :) Det berättar Inger och avslutar med att säga: - Nu ska jag skicka stafettpinnen vidare till Pillargontanten. Och till henne väljer jag temat "växer" som ju också blommorna gör på min sista bild.

Pillargontanten svarar på uppgiften med att säga så här: - En liten fundering och botanisering i mina arkiv, gav det givna motivet, då Min Stine fyllde fyra år i går... Och växt, det har hon gjort, så en liten Golden Retriever-kavalkad, får det bli :O)

Efter att ha visat hur liten växt och blivit stor så avslutar hon med: - Skickar stafettpinnen vidare till Rajson och det första jag kom att tänka på när jag öppnade Rajsons blogg, var en Evert Taube skapelse, "Så skimrande var aldrig havet" så trissstafettpinnen blir "Skimrande".

Ja, elva delsträckor klara för lag 1 och nio återstår. Återkommer med ny summering när det hänt något nytt i de två lagen.

Hälsningar Helena

-------------------------------------------------------

STAFETTLAG 1.
  1. foto CHIP: Från ovan
  2. Livsturistens Guldkorn i bilder: Förbindelse
  3. Akson: Guld
  4. Eva-Lena Sjösteen: Stor och liten
  5. KriBo: Tillsammans
  6. Jannikah: Värme
  7. Ingalill: Längtan
  8. Barbro S: Oväntat
  9. Lisa: Inuti
  10. Halloj världen!/Inger: Skatt
  11. Pillargontanten: Växer
Näst på tur i skrivande stund är Rajson med tema Skimrande.

Listorna över hela laguppställningarna finns i högerspalten.

Andra om , , ,

3 kommentarer:

Hannah/anarkistbävern sa...

Hejsan hoppsan! Nu är min del i stafetten avklarad!
Inlägget finns här: http://anarkistbavern.blogg.se/2010/february/fotostafetten.html

Halloj världen! /Inger sa...

Tack! Vad roligt att du tyckte om min stafettriss. Jag tyckte att det var svårt att få till något.Särskilt mitt i en arbetsvecka.Men det var kul! Tack för att du drog igång dett!

Hannah/anarkistbävern sa...

Editerade mitt nlägg och lade till lite bilder jag redan hade!